2010. október 27., szerda

Múzeum-reklám

Időszaki vs. állandó 0:5
Egy kicsi múzeumba látogattam el, amit, ha nem lenne benne egy Múmi-kiállítás, nem is reklámoznának, a belépés is ingyenes. A Múmikért 4 éven felüli látogatóknak nem érdemes elmenni, mondhatnám, az a rész egy nagy nulla, a mesék jeleneteivel illusztrált falak között lehet szaladgálni - a látogatók többsége pontosan ezt teszi, kísérőik pedig kedélyesen beszélgetnek és kézimunkáznak a padokon.
Viszont az állandó kiállítása annál érdekesebb. Az egykori Pävälehti újság, és utódja, a mai Helsingin Sanomat, a legnagyobb napilap múltját és jelenét mutatja be relikviákkal és interaktív elemekkel. Helyére rakhattam a bajszát olyan jeles emberkéknek, akiket csak András történelem-előadásaiból ismertem, kipróbálhattam magam cenzorként, régi nyomdagép szedőjeként, végignézhettem, egy érdekes kisfilmen, hogyan működik a lap nyomtatása ma. Bemutatják, hogyan vált a múlt század elején a lap képekkel illusztrálttá, hogyan készült a háború alatt (minden addigi, természetesen férfi, szerkesztő, szakértő a fronton volt, hirtelen nők ugrottak be, mert az újság nem állhat le). S közben végigpörög a 19-20. század történelme. A régi nyomdagépek pedig külön lenyűgözők, vannak modernnek is, de míg azok "csak gépek", a régiek igazán szép remekek.
Turistáknak nem biztos, hogy nagyon izgalmas a kiállítás, egyrészt nem ismerik a finn történelmet, másrészt sok minden csak finnül értőknek befogadható, de "nekünk" nagyon érdekes. Szerintem :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése