2010. október 23., szombat

Sämpylät

Zsömlét sütöttem. Egyrészt azért, mert a kenyér szemtelenül drága, másrészt azért, mert a fehér kenyér még drágább, a rozskenyér pedig nem passzol a kolbászhoz. Időm volt, lisztem is, nosza.



12 darab lett (kisméretűek, kb. fele akkorák, mint a bolti zsömle, de pont jól megsül így belül is, mielőtt még kívül megégne).

Hozzávalók:
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 kiskanál cukor
1 kiskanál só
6-7 dl liszt (3-magos keveréket használtam)
2 evőkanál olaj

250 fokon bő 15 percig sültek, és ezúttal még a tűzjelző se indult be.
Egyetlen hibája van: sokkal többet ettem belőle, mintha boltit ettem volna. És annyira finom melegen sós margarinnal, hogy még kolbász se kell hozzá. Kockasajttal (natúr Medve) tökéletes - sajnos, csak egy dobozzal hoztam otthonról, pedig abból is bármennyit meg tudok enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése