2011. szeptember 24., szombat

Piac

Azt hiszem, Nyíregyháza legklasszabb helyén jártam ma, mégpedig a Búza téri piacon. Nem tudom, mióta, de igen rég óta szeretem a piacokat, azokat az igaziakat, ahol nem kereskedők, hanem a termelők árulják a termékeiket. Külföldön is ezeket keresem, kb. egy éve posztoltam a helsinki heringnapokról, ott is az fogott meg, hogy a halászok beálltak a hajóikkal a belvárosi kikötőbe, s annak a hátából árultak. Szóval, Búza tér. Igazi meglepetés volt ez a budapesti piacok után, amiken már csak elvétve találni "árusokat" (igen meglepődtem pár éve a Lehelen, mikor egy elkapott beszélgetésből megtudtam, hogy vagy 3-4 stand ugyanahhoz a tulajhoz tartozik, és szépen játszik az árakkal, mit ad az egyiknél olcsóbban, mit a másiknál - de az áru mindnél ugyanaz volt). A nem a nagybaniról, hanem a földről hozott zöldség eredménye, hogy nem krumplit és paradicsomot, paprikát lehet kapni, hanem krumplikat, paradicsomokat, paprikákat stb. Mégiscsak léteznek még különféle fajták, csak a pesti piacig nem nagyon jutnak el. És találtam szilvalekvárt is, amiért mentem. És nem csak lekvárt kaptam, hanem a nénitől hozzá süteményreceptet is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése