2011. szeptember 23., péntek

Ördögi kör --> Kör, ördögi

Állítom, sokkal könnyebb volt Helsinkiben útbaigazítást kérni az utcán, ott rögtön hallották, hogy nem vagyok helybéli, s használható útmutatásokat kaptam. Ma egy egyszerű feladatot akartam abszolválni, nevezetesen pénzt felvenni egy automatából. Kinéztem a netről, hogy hol van egy megfelelő és az utamba nagyjából passzoló automata, majd biciklire pattanva elindultam feléje. Már a közelében járhattam, mikor is a hiányzó utca- és házszámtáblák megnehezítették a dolgomat, igénybe vettem hát először egy eladó, majd néhány járókelő segítségét. Az első beszélgetés vázlata: - Meg tudja mondani, merre van a Rákóczi út 1.?  - Az az OTP épülete. (Tök jó, azt keresem. Mint az értelmezőszótárban - Ördögi kör --> lásd Kör, ördögi --> lásd Ördögi kör.) Eszembe jutott A.-val való múlt heti beszélgetésünk, aki nemrég még hasonló cipőben járt. Őt egyszer úgy igazították útba, hogy hát a régi (!) bizományi mellett forduljon be. No, városnézésnek jó volt a keresgélés, örülök, hogy nem időre mentem valahova. Mire a járókelők útmutatásainak (nehezítésével) találtam egy automatát, a fél belvárost körbekerekeztem, legalább megismerkedtem a környékkel. És kikötöttem egy másik automatánál. Még most se tudom, hol lett volna a Rákóczi út 1.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése