2010. szeptember 29., szerda

Tágul a világ

Mondják, hogy tágul a világegyetem, de ez történt az én kis világommal is. Többszörösére nőtt a mozgásterem. Az áldott lelkű Maikki kölcsönadta a régi biciklijét (ott rejtőzik a fák között), amivel ma este nagy boldogan felfedezőútra indultam. Egy közeli szigetet, Mustikkamaa-t néztem ki magamnak a térképen, 4,5 km-re van, ideális távolságra ahhoz, hogy mozgásnak is elég legyen, de a biciklivel is időm legyen ismerkedni, összeszokni a nagyobb utak előtt. A távolság valóban ekkora volt, megmértem, ugyanis sikerült felszerelnem, beüzemelnem az otthonról elhozott kilométerórámat. Nagyitól kaptam három éve karácsonyra. (Megkérdezte ugyan előtte, tényleg nem vágyok-e egy kütyü helyett inkább valami normális dologra...) Negyed nyolc körül megy le a nap, háromnegyed hatkor indultam el, úgyhogy festői alkonyi fények terítették be a szigetet és a várost. A sziget, amire hídon lehet bejutni, a belváros nyúlványától kicsit keletre helyezkedik el, szóval onnan nézve éppen a város fölött ment le a nap. Hazafelé egy híd tetejéről épp azt a pillanatot láttam, mikor a Dóm kupolája és néhány gyárkémény között leereszkedett. Kb. fél percig valami elképesztő sárga-arany -narancssárga stb. színben fürdött minden. De a kiruccanás időzítése jó lecke is volt. Megjegyeztem, hogy 1. Nem indulunk el vacsoraidőben kaja nélkül. 2. Aki hülye, és nem visz magával még egy pulóvert, az jobban fog rá emlékezni, hogy naplemente után hirtelen sokkal hidegebb lesz. 3. A "csak még azt a szépet ott megnézem" módszerrel sötétben és nagyon fáradtan ér haza az ember. Persze, jólesően fáradtan. Hazafelé még volt egy érdekes fotótémám, sajnos, nem tudtam lefényképezni: egy magassarkús kutyasétáltató pórázának a végén egy selyemhernyó-méretű kiskutya, kukásmellényben... Amúgy látom, nagyon sok a vizes fényképem, nem tudom, csökken-e majd az arányuk. Nem tudok betelni a tengerrel. Meg általában semmiféle vízzel, legyen az patak, folyó, tó vagy tenger. Szeretek alatta, benne, rajta, mellette lenni. Az itteni hőmérsékletek mellett egyelőre inkább mellette vagy rajta.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése